6 comments on “Historien bakom första 8:an

  1. Stort Grattis Andreas!

    Jag var faktiskt med om något liknande under min karriär också. Under inomhussäsongen 1994 var fick jag inte alls till det och 1½ vecka för SM kände jag mig helt under isen. Stum och orkeslös i benen. Då ringde min manager och sa att han fixat en tävling till mig i helgen, åkte till Birmingham och hoppade 15,61 och hade varken snabbhet eller spänst i kroppen. En vecka senare hoppade jag 16,81 på SM! Satte dunderpers och med en liknande uppladdning som din fast jag körde med ostbågar istället för godis :-)!!

    • Tack så mycket!

      Jasså vad kul att höra! Ja det finns tydligen alla sätt att ladda upp🙂

  2. Hejsan! En bekant länkade till dethär inlägget åt mig och jag måste säga att jag känner igen mig i varje ord du skrev. Jag var i mitt livs bästa form för ett par veckor sedan. Gjorde bättre träningar än någonsin. Sen drog jag på mig en förkylning och efter den slutade allt att fungera. Benen var stendöda och jag har varit konstant trött fastän jag sover normalt. Jag förstår ingenting och jag ska springa i försöksheaten på EM i Helsingfors på torsdag nästa vecka. Just nu känns det fruktansvärt hopplöst. Men bara att läsa dethär gjorde att det kändes lite bättre, och jag insåg att jag verkligen inte ska ge upp ännu. Det kan vända, närsomhelst! Tack för motivationen. Och stort grattis till 8 meter!!🙂

    • Hej!
      Ja det är ju verkligen så! Har man varit i toppform för några veckor sen så kan den ju inte bara försvinna helt över en dag. Den finns säkert kvar någonstans i din kropp också!!

      Efter det här så har jag hört flera liknande historier av människor som också mått likadant de senaste veckorna. Jättekonstigt! Det är som att det är någonting som går just nu. Har dock ingen aning om vad det beror på.

      Kul att du fick motivation och jag hoppas det går bra för dig! Och tack så mycket🙂

Leave a Reply

